0

اخبار / دسته‌بندی نشده

ویدئو و معرفی بزرگ ترین دامپ تراک دنیا در سال ۲۰۱۶

شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ در ۱:۲۵ ب.ظ توسط

بزرگ ترین دامپ تراک دنیا

کمپانی چینی سانجیانگ (Sanjiang) بزرگ ترین دامپ تراک جهان را تولید کرده است. هر ساله رقابتی بین کمپانی های بزرگ ماشین سازی سنگین مانند: کوماتسو، کاترپیلار، هیوندای و … صورت می گیرد که هدفشان تولید بهترین و بهینه ترین ماشین سنگین می باشد. به نظرتان این کمپانی چینی موفق شده با این کمپانی های نامدار رقابت کند؟

در ادامه معرفی کوتاهی از این ماشین غول پیکر عملکرد قدرت و قطعات مکانیکی آن خواهیم داشت.

 

بزرگ ترین دامپ تراک دنیا

دامپ تراک سانجیانگ اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی شد. این ماشین حمل خاک با هدف کار در بزرگ ترین معادن دنیا طراحی شده تا سرعت جابجایی بارهای سنگین را ارتقاء بخشد. دامپ تراک سانجیانگ دارای ۱۶ چرخ بزرگ می باشد که توسط ۸ دفرانسیل به حرکت در می آید. طبق تعاریف کمپانی سازنده، دامپ تراک فوق دارای ۲۴۰۰ اسب بخار می باشد که توسط دو پیشرانه الکتریکی تأمین می شود. ماشین فوق می تواند تا ۲۲۰ تن بار را حمل کند.

دامپ تراک سانجیانگ (Sanjiang)

بزرگ ترین دامپ تراک دنیا

بزرگ ترین دامپ تراک دنیا بزرگ ترین دامپ تراک دنیا

 با توجه به ویژگی های فوق، این دامپ تراک با اندازه بزرگ خود ویژگی های بسیار ضعیف و بدی را ارائه می دهد. چون توان موتور و حجمی که این مدل حمل می کند نسبت به اندازه بسیار بزرگ خود، بی نهایت عقب مانده است. دامپ تراک کاترپیلار مدل ۷۹۷F دارای ۴۰۰۰ هزار اسب بخار قدرت است که از یک موتور هیبرید بهره برده و می تواند ۴۰۰ تن بار را جابجا کند. جالب اینجاست که که کاترپیلار ۷۹۷F بزرگترین دامپ تراک دنیا نیست و در دسته ماشین های تقریباً بزرگ قرار می گیرد.

کاترپیلار ۷۹۷F

بزرگ ترین دامپ تراک دنیا بزرگ ترین دامپ تراک دنیا

اینکه یک کمپانی چینی ماشین الکتریکی عظیمی برای صنعت راه سازی تولید کرده جالب است، اما در مقایسه با رقیبانی که دارای قدمت بسیار بیشتری نسبت به خود است، احمقانه به نظر می رسد. مخصوصاً زمانی که متوجه شویم دامپ تراک سانجیانگ با هزینه ای بسیار گزاف ساخته شده که توانایی بسیار کمتری نسبت به مدل کوچکتر کاترپیلار دارد. حتی دامپ تراک Belaz 75710 که توسط یک کمپانی روسی تولید شده توانایی بسیار بیشتری نسبت به سانجیانگ دارد. تعاریف بالا ثابت می کند که اصالت و سابقه کمپانی هایی مانند کوماتسو، کاترپیلار، هیوندای و … بی دلیل نیست و سابقه درخشان این کمپانی ها در تجربه ای سخت بدست آمده.

دامپ تراک Belaz 75710

بزرگ ترین دامپ تراک دنیا بزرگ ترین دامپ تراک دنیا بزرگ ترین دامپ تراک دنیا

منبع: یوتوب

برچسب‌ها, , , , , , , , ,

پاسخ دهید