0

اخبار / برندهای ماشین سنگین / بلدوزر کوماتسو / ماشین آلات کوماتسو

ویدئوی بلدوزر کوماتسو D575A بزرگترین بلدوزر جهان

شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۲ ق.ظ توسط

بلدوزر کوماتسو مدل D575A بزرگترین بلدوزری جهان به شمار می رود که توسط کمپانی ژاپنی کوماتسو طراحی و ساخته شده است. تا کنون کمپانی های بزرگی مانند: کاترپیلار، هیوندا، نیوهلند و کوماتسو مدل های زیادی را تولید کرده اند. اما بلدوزر فوق بزرگترین نمونه ای است که تا کنون تولید شده. بلدوزر کوماتسو مدل D575A دارای یک موتور ۱۱۵۰ اسب بخاری می باشد که توسط یک توربوشارژ قدرتمند تقویت شده و از سیستم خنک کننده سیلندر در موتور دیزلی بهره می برد. عملکرد عالی موتور و گشتاور بی نظیر این ماشین اجازه می دهد تا باری معادل ۲۲۰ هزار کیلوگرم را با خود بکشد.

 

 

komatsu bulldozer D575A (5) komatsu bulldozer D575A (4)

تیغه عظیم و غول پیکر D575A عملکرد فوق العاده بالایی در کارگاه ها و معادن را به ارمغان می آورد. این تیغه دارای ۹۰۰۰ کیلو وزن و ۱۱ متر ارتفاع می باشد. البته این بلدوزر کوماتسو دارای ویژگی تعویض تیغه می باشد و میتوانید یک تیغه کوچکتر برای استفاده معمولی جایگزین تیغه بزرگ آن شود. این ویژگی به دلیل هزینه بالای تیغه بزرگ آن در نظر گرفته شده است. چون در بعضی موقعیات ها، مجری پروژه فقط نیاز به قدرت و عملکرد این ماشین دارد.

komatsu bulldozer D575A (3)

اما یکی از مشکلاتی که در ابتدا گریبان این بلدوزر را گرفت، قطعات ضعیف زیربندی این مدل بوده است. با توجه به تحقیقاتی که در مورد این مدل صورت گرفته مشخص شد که کاربران اولیه این مدل عنوان کردند که پس از اجرای چند پروژه بزرگ زیربندی ماشین به علت ضعیف بودن متریال و اندازه کوچک خود به نسبت این ماشین بزرگ دچار خرابی شده و نیاز مبرم به تعویض قطعات زیربندی اعم از رولیک، بوش و تین، دنده اسپراکت و چرخ جلو دارد. به همین دلیل شرکت کوماتسو قطعات زیریندی و ملحقات بالا را از نو طراحی کرد و متریال بسیار مقاومی در ساخت آن بهره جسته است. اکنون مدل فوق به عنوان قوی ترین، بهترین و مقاوم ترین بلدوزر جهان شناخته می شود.

بلدوزر کوماتسو D575A

منبع:mining-power.de

برچسب‌ها, , , , , ,

پاسخ دهید