0

اخبار

بیل مکانیکی غول پیکر Bagger 288

شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ در ۵:۲۸ ق.ظ توسط

بیل مکانیکی غول پیکر Bagger 288

بیل مکانیکی ۲۸۸ یا همان بگر ۲۸۸ (Bagger 288) توسط یک شرکت انرژی آلمانی برای حفاری در معدن ساخته شده است. این وسیله غول پیکر دارای یک باکت دوار (چرخ بیل) می باشد که به صورت یکنواخت عمل حفاری را انجام می دهد. زمانی بیل مکانیکی ۲۸۸ در سال ۱۹۷۸ تکمیل شد، این ماشین حفاری با ۱۳۵۰۰ تن وزن به عنوان سنگین ترین ماشین جهان به ثبت رسید. انرژی مورد نیاز برای راه اندازی این ماشین حدود ۱۶٫۵ مگاوات است، و روزانه نزدیک به ۲۵۰۰ اسب بخار قدرت را مدیریت می کند.

بیل مکانیکی غول پیکر Bagger 288

بگر ۲۸۸ جهت حفاری معدن ذغال سنگ همباخ در آلمان ساخته شده بود، و در آزمایشی توانست بعد از حفر ۲۴۰٫۰۰۰ تن ذغال سنگ، ۲۴۰ هزار متر مکعب بار اضافی حمل کرده است. این بیل مکانیکی ۲۲۰ متر طول و ۹۶ متر ارتفاع دارد. شاسی اصلی این ماشین حدود ۴۶ متر می باشد که در سه ردیف در کنار هم گسترده  شده که از مجموع ۴ دامپ تراک کاترپیلار بیشتر است. توان حفاری بیل ۲۸۸ بسیار زیاد بوده، به طوری که می تواند انواع زمین اعم از شن و ماسه، چمن و یا حتی زمین دِج را با دقت سانتی متری حفاری کند. شعاع چرخش دسته هیدرولیک بیل ۱۰۰ متر است و قابلیت ایجاد شیب ۵ درصد نسبت به سطوح بالا تر را دارد. در ادامه ویدئوی کوتاهی از عملکرد این ماشین را مشاهده می نمایید.  

بیل مکانیکی غول پیکر Bagger 288 بیل مکانیکی غول پیکر Bagger 288 بیل مکانیکی غول پیکر Bagger 288 بیل مکانیکی غول پیکر Bagger 288 بیل مکانیکی غول پیکر Bagger 288

منبع: آریا راه

برچسب‌ها, , , , ,

پاسخ دهید