0

اخبار

نحوه عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

مهر ۱۳, ۱۳۹۵ در ۸:۲۶ ق.ظ توسط

نحوه عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

دامپ تراک جزء ماشین های سنگین و پرقدرتی به شمار می رود که توان حمل بارهای بزرگ و سنگین را درحجمی وسیع دارد. دامپ تراک دارای لوازم یدکی و قطعات مکانیکی متناوبی است که نیازهای عملکردی و تخصصی یک اپراتور ماشین سنگین را تأمین می کند. تمام لوازم یدکی از جمله لاستیک ها، آینه، چراغ و … نقش مهم و حیاطی در کنترل این وسیله دارند. قابلیت های یک دامپ تراک به حدی است که این ماشین توانایی حمل بارهای زیاد در شیب های تند را دارد و دارای تعادل و قدرت بی نظیری می باشد.

عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

این قدرت زیاد توسط پیستون های هیدرولیک تأمین می شود. در نوع دیگری از دامپ تراک ها یک پنل متحرک در قسمت تخته کمپرسی  قرار دارد که توسط سیلندرهای هیدرولیک کنترل می شود. این پنل توسط سیلندر حرکت کرده تا حجم خاک را فشرده کند و جا برای قرار دادن بار بیشتر به وجود آید.

عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

شیوه طراحی و بدنه اکثردامپ تراک ها شبیه به هم می باشد. به طوری که یک محور (اکسل) زیر کابین و سه محور زیر جعبه کمپرسی تعبیه شده است. جعبه کمپرسی در هنگام تخلیه بار توسط هیدروایک ها کنترل شده و بار موجود درون جعبه کمپرسی از طریق درب و لولایی بالایی به صورت خودکار تخلیه می شود. هر چند وجود درب متجرک دستی بیشتر در دامپ تراک های کوچک و کامیون های کمپرسی طراحی می شود. شیوه طراحی جعبه کمپرسی دامپ تراک های کلاس متوسط و بزرگ به گونه ای است که نیاز به طراحی درب لولادار نیست. به منظور مکانیزم تخلیه بار، ماشین می بایست در حال کار باشد تا نیروی کافی برای تخابه بار تولید شود.

عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

بسیاری از کامیون ها حمل کننده دارای چندین هیدرولیک بزرگ و کوچک می باشند که همگی به وسیله موتورهایی کار می کنند که توسط بنزین و گازوئیل انرژی خود را تامین می کند. البته در مواردی موتورهای هیبرید (برق و بنزین، یا گازوئیل و بنزین) برای مدل های خاص در نظر گرفته می شود تا روند عملکرد ماشین را بهبود ببخشد.

عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

کابین دامپ تراک هم می بایست دارای طراحی مناسب و ساده ای باشد تا اپراتور بتواند به سریع ترین شکل ممکن ماشین را کنترل کند. کنترل تراک توسط یک فرمان و پدال هایی صورت می گیرد که کاملاً شبیه به کامیون های معمولی است. اما شرایط آموزشی و ایمنی کار با دامپ تراک نسبت به کامیون های کوچکتر بسیار متفاوت بوده و دارای شرایط سخت تری می باشد. هیدرولیک ها بر خلاف ماشین های راهسازی دیگر نظیر بیل مکانیکی و بلدوزر توسط شاسی و پنل های متفاوتی کنترل شده،و رِله ای برای کنترل هیدرولیک ها وجود ندارد.

عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

عملکرد دامپ تراک های کوماتسو

منبع: آریا راه

برچسب‌ها, , , ,

پاسخ دهید