0

اخبار

عملکرد بیل های مکانیکی کوماتسو

شهریور ۲۸, ۱۳۹۵ در ۱۲:۴۲ ب.ظ توسط

عملکرد بیل های مکانیکی کوماتسو

بیل مکانیکی کوماتسو جزء تجهیزات حفاری این کمپانی به شمار می رود. بیل مکانیکی از ماشین‌های سنگین عمرانی و مهندسی است که از قطعات مکانیکی اصلی اعم از بازوی مفصلی، باکت (Bucket) و کابین گردان در قسمت بالا و زنجیر و یا چرخ لاستیکی در زیر می‌باشد. قسمت فوقانی هر دو نوع بیل مکانیکی (چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی) دارای عملکردی مشابه هستند و از رِله، اَهرم و تجهیزات الکترونیکی برای کنترل آن استفاده می شود. اما قسمت تحتانی که شامل کل لوازم یدکی زیربندی، زیربندی کامل و اتصالات چرخ ها می باشد، دارای عملکرد جداگانه ای (برای محیط‌های کوهستانی، شهری، بیابانی) می باشد. علاوه بر تفاوت لوازم یدکی زیربندی، محل کار و سرعت بیل مکانیکی چرخ زنجیری با بیل مکانیکی چرخ لاستیکی متفاوت است.

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی کوماتسو

بیل مکانیکی چرخ زنجیری

komatsu-excavator-performence-3

از دیگر ویژگی های بیل مکانیکی می‌توان به نصب چکش (پیکور) که بسیار پرکاربرد است اشاره کرد. نصب چکش هیدرولیکی یا پنوماتیک بجای باکت این دستگاه، این امکان را فراهم می‌کند که سطوح و حجم‌ های سنگی یا بتونی را که بنا به دلایلی نمی‌توان با مواد منفجره و یا کمپرسور تخریب کرد، به‌وسیله مجموعه این دو وسیله (بیل و چکش) تخریب نمود. البته باید عنوان کرد که بیل مکانیکی برای حمل خاک مناسب و مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل پیشنهاد می شود که از لودر برای حمل خاک به حجم زیاد استفاده شود.

جزئیات پمپ هیدرولیک

komatsu-excavator-performence-4

موارد استفاده بیل مکانیکی:

حفر کانال، گودال، زیرسازی، حمل مواد (در حد متوسط)، برش توسط ادوات هیدرولیکی، تخریب، گودبرداری برای ساخت ساختمان، خاک برداری، تسطیح زمین (در مواردی به صورت خلاصه- در غیر اینصورت گریدر پیشنهاد می شود)، معدنکاری و لایروبی رودخانه

نحوه عملکرد قطعات عملکردی و لوازم یدکی بیل مکانیکی

بازوی مفصلی

بازوی مفصلی در قسمت جلویی بیل مکانیکی واقع شده و وظیفه حفاری، جابجای و حمل را بر عهده دارد. این بازو به وسیله سه هیدرولیک جداگانه و توسط راننده کنترل می شود. هیدرولیک اول در قسمت ابتدایی بازو (جلوی کابین راننده)، هیدرولیک ثانویه در مرکز بازو و دیگری انتهای بازوی مفصلی واقع شده است. هیدرولیک اول برای به حرکت درآوردن بازوی اصلی می باشد و هیدرولیک دوم برای حرکت و قدرت دارن به باکت به کار می رود. تمام عملکرد این بازو از طریق یک رله در کابین راننده کنترل می شود.

قطعات و لوازم یدکی بیل مکانیکی کوماتسو

komatsu-excavator-performence-5
کابین

کابین بیل مکانیکی محلی برای کنترل تمام تجهیزات و لوازم یدکی بیل مکانیکی می باشد. راننده بیل مکانیکی کوماتسو به وسیله دو رله دستی موجود بازو مفصلی و همچنین کابین را کنترل می کند. پدال ها برای حرکت بیل مکانیکی به کار می روند. به غیر از عملکرد، طراحی کابین بیل مکانیکی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اپراتور می بایست دید کامل و مناسبی به اطراف خود داشته باشد ال به راحتی ماشین را کنترل کند.

komatsu-excavator-performence-7

زیربندی

قطعات زیربندی یکی از مهم ترین و ضروری ترین ملحقات ماشین آلات راه سازی و عمرانی می باشد. زیر بندی جزء تجهیزاتی به شمار می رود که برای بیل مکانیکی و بلدوزر چرخ زنجیری مورد استفاده قرار می گیرد. زیربندی جزء تمام قطعات مکانیکی و اتصالات زیرین خودروهای راه سازی است که شامل زنجیر بلدوزر، زنجیر بیل مکانیکی، زنجیر کامل، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، بوش و تین، گوشه، ناخن، چرخ جلو و دنده اسپراکت می شود. نوع و عملکرد قطعات فوق به یک شکل می باشد. تفاوت این لوازم در ابعاد آنها به دلیل مدل های متفاوت برند های گوناگون  است.

komatsu-excavator-performence-6

منبع: آریا راه

برچسب‌ها, , , ,

پاسخ دهید